Entonats 2: RECTA FINAL

L’OPINIÓ DE L’ENTRENADOR

Carles González, entrenador del nostre filial i de l’Infantil A. Font: Sebastià Renom

25/04/2025

PARLEM DEL NOSTRE PRIMER EQUIP

Enfrontament de la Tercera Federació entre el Tona i el Girona B, al Municipal de Tona. Font: Adrià Pla
Classificació actual de la Tercera Federació

L’ÀNIMA DEL CLUB

El nostre Cadet A i l’Alevi S12A durant la seva estada a la Costa Daurada

AVUI TOCA… ALFONS CODINA i CIRERA “FONSET”

Alfons Codina, el dissabte abans de l’entrenament del Primer Equip. Font: Adrià Pla

Què et fa sentir més apassionat a la vida?

El meu net, el Pol. Abans tenia altres coses al cap.

Un hobby.

Passejar el Nuc i la Pippa.

Descriu-te amb tres paraules.

Patidor, generós i servicial.

Un lloc on t’agradaria perdre’t.

Abu Dhabi. N’estic enamorat i no paro de mirar vídeos.

Quin objecte t’emportaries a una illa deserta?

En serien dos. Un llibre i un inflable (que em pot representar).

El millor moment al club.

Tots els ascensos. Sempre ploro d’emoció.

I el pitjor?

Si mai plega el cos tècnic actual.

Una cançó.

Totes les de Supertramp.

Un llibre.

El sutil arte de que (casi todo) te importe una mierda de Mark Manson.

Amb quina persona del club aniries a sopar?
Amb El Presi (Joaquim Carandell), El Tigre (Xavier Roura), La Pantera (Josep Maria Torruella) i el cos tècnic.

És certa la teoria que de jove estaves boig pel ciclisme?

Sí, per mi és una lliçó de vida. M’encantaria tornar-hi. Era una droga.

Un lema.

Solo entiende mi locura, quién entiende mi pasión. Això va a missa.

La teva habilitat secreta.

Endevinar les coses abans que passin. Tinc un sisè sentit.

La teva por.

La mort.

Plat preferit.

Abans m’agradava molt la paella, però ara estic aficionat al filet amb foie.

Significat de la teva foto de perfil de WhatsApp?

El petit món del Fonset és el significat de la meva vida. He tingut aficions no habituals i sempre m’agrada fer-la grossa. El Fonset és així i és feliç.

Què significa per tu el Tona?

Un lloc que he fet amics i he après a entendre el futbol. Fa deu anys que soc aquí.

RACONS AMB MEMÒRIA

Francesc Mirambell (president) i Ramon Batlles amb uniforme. Josep Ballús, Alfons Jofre, Antoni Roqueta, Joan Codina, Aleix Carbonell, Josep Romeu, Ramon Sànglas, Josep Sené, Segimon Carbonell, Juli Albareda i Francesc Bou d’esquerra a dreta. Font: Claudi Pagès

En Tona, la pequeña villa veraniega, va a renacer de nuevo, gracias al entusiasmo de un grupo de dirigentes, un nuevo equipo de fútbol. Las gestas pasadas época que los jugadores de entonces tradujeron en magníficas victorias, y que los viejos en lides futbolísticas recuerdan con nostalgia, no pueden olvidarse tan fácilmente. Los nombres de Sañé, Codinachs, Padrós, Roquet, Pelayo, Tuneu, Casas, Tarradellas, Roqueta, etc. Viejas glorias tonenses, han sido posiblemente un estímulo para dar nuevo auge al fútbol local que, probablemente, con los encendidos ánimos de la nueva Directiva, hallarán en este nuevo cuadro el premio a sus aspiraciones. 

Muchos han sido los años que Tona ha vivido al margen de las lides futbolísticas. Dos lustros han pasado sin que esta villa pudiera saborear las bellezas que el fútbol encierra: pero Tona dispone desde ahora, de un equipo modesto, es cierto, pero lleno de ambiciones, como sus dirigentes. Y con tales armas puede llegar en un futuro no lejano a reverdecer los laureles de sus antecesores y quizás a superarlos. 

Una nueva etapa se ha abierto en Tona. La fecha de 18 de marzo, en el Café del Centro, una Asamblea decidió la formación de un nuevo equipo de fútbol. Fecha histórica para el porvenir de esta nueva formación deportiva que la hemos de considerar de gran alcance, no solamente por el hecho de tratarse de una naciente formación, sino porque el fútbol volverá a interesar a la población, y si en sus comienzos siempre difíciles durante esta nueva carrera emprendida, sus aspiraciones no llegaran a colmarse, moral y entusiasmo habrán de ser sus armas más efectivas. La misión de esta nueva junta es, primeramente, encauzar a los jóvenes deportistas por el camino de la franca camaradería.

Para conmemorar estas efemérides digamos que, en esta señalada fecha, se jugó un encuentro entre la U.D Tona contra el potente equipo Centellense, que, en un gran encuentro, magníficamente disputado, ganó la nueva promoción local. Fue un partido bien jugado, en el que se dejó vislumbrar en el conjunto local un gran entusiasmo y destellos de buen juego. No vamos a elogiar la victoria por su tanteo, sino más bien por la forma cómo jugaron los muchachos locales cuyo primer paso no pudo ser más halagüeño. 

El marcador señaló un 3 a 0 favorable a la U.D Tona en la primera parte. En la segunda, demostraron lo que puede ser el Tona en encuentros de competición oficial. Con un 4 a 1 finalizó el partido. Una primera victoria en encuentro amistoso, pero una meta de partida para los partidos que habrán de disputar en un futuro. 

Tona tiene nuevo equipo. El fútbol ha ganado un adepto más. Suerte les deseamos en su nueva empresa, ya que entusiasmo y ambiciones no les faltan.